marți, 14 ianuarie 2014

Şerveţele umede şi un leac băbesc



......din capitolul Aventuri de mămică



Fără prea multe introduceri (deşi îmi plac) trecem la o recentă descoperire legat de şerveţele umede, pe care le puteam  numi înainte deosebit de utile şi indispensabile. Dar iată că lucrurile nu stau chiar aşa...deşi le-am folosit multă vreme cu primul haiduc şi am încercat tot felul de sortimente (de la diverse firme) şi mai scumpe şi mai puţin scumpe (că ieftine nu le pot numi) am renunţat de tot la ele. De ce? E destul să vezi înşiruirea de substanţe din străfundurile chimiei ce se află în compoziţia lor şi te gândeşti: merită funduleţul pufos de bebe aşa ceva?
Evident că nu. Dar cu ce le pot înlocui? Mai ales în călătorii. Şi iată că soluţia vine de pe un  blog Viaţă mai simplă. Eu am adoptat şi adaptat puţin reţeta. Într-o sticluţa cu dispozitiv de pulverizare se adaugă apă (de preferat să fie fiartă şi răcită) şi câteva picături de ulei esenţial de tea tree (ulei de arbore de ceai) cu o multitudine de beneficii pentru piele. (lecturaţi puţin aici: http://www.elemental.eu/ro/240-ulei-esential-de-tea-tree-bio.html#Proprietati). Şi pentru că aveam la dispoziţie şi ulei esenţial de eucalipt, am adăugat câteva picături şi am obţinut un parfum divin.
Uleiuriele esenţiale şi şerveţelele alese

În funcţie de preferinţe puteţi folosi şi alte uleiuri esenţiale, însă de bază rămâne cel de tea tree cu efect dezinfectant. Apoi dăm câte un puf-puf pe un serveţel şi ştergem pufoşenia de fundel. Legat de şerveţele, am avut aici mai multe încercări dar cel mai mult mi-au plăcut nişte serveţele cosmetice din două straturi pe care le-am găsit la un preţ rezonabil. Şi gata....avem şerveţele umede home-made. Am mai citit şi despre alte variante de serveţele umede făcute în casă, însă acesta variantă mi-a fost cea mai la îndemână.
Am scăpat de chimicale şi facem şi economii. Bebe fericit, mămică fericită.  HAPPY!
Mai rămânem puţin la acest capitol şi în cadrul aceleiaşi secţiuni fundel pufos şi vorbim despre crema pentru prevenirea şi tratamentul iritaţiilor de scutec.
Am mers pe încercate şi aici, însă ne-am oprit o perioadă lungă la un preparat  al unei farmacii. Aş putea să-l numesc bun deoarece se vindecau cu uşurinţă iritaţiile uşoare ale haiducului care nu are o piele sensibilă.  Toate roz până vara trecută (eram trecuţi cu bine de 1 an)   când o iritaţieeeeeee.......de-ţi venea să plângi cum un fundel perfect poate arăta aşa. Haiducul meu urla de câte ori i-am aplicat preparatul şi orice altă cremă. Soluţia salvatoare vine însă "din bătrâni". Îmi mai amintise tata de ea, dar nici nu băgam în seama aşa ceva până ne-a fost leac. În continuare o folosesc la haiducul cu pricina dar şi la haiducul bebe care a venit la câteva zile după remediul salvator (ştia el ce ştia :) )  
Soluţia: untura de purecel nesărata.  Poate părea "băbesc" dar mă folosesc şi bebeii îmi zâmbesc :)
Şi încă ceva:  împărtăşiţi copiii cât de des puteţi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu