marți, 7 ianuarie 2014

inedit... permacultura

Mă gândesc deja la grădinarit. Să fie oare de vină aerul primăvăratic care dă târcoale prin curtea mea?
O poză parfumată
Deşi am copilarit la ţară, grădinăritul mi se părea ceva obositor şi ineficient (mai ales dacă există supermarketuri de unde să cumperi "tot"). Şi ce mă mai chinuia mama cu plivitul...
După ce mi-am aprofundat fiţele de oraş (mi se părea o tragedie numai gândul că aş putea să mă întorc la ţară) pe băncile liceului şi le-am desăvârşit prin facultate şi încă câţiva anişori petrecuţi prin metropola transilvăneană iată că.... mi-am revenit sau mai bine zis am redescoperit cum că "veşnicia s-a născut la sat".
Iar în prezent grădinăritul mă fascinează, mă bucură, mă emoţionează. 
Să guşti dintr-o roşie adevărată, să simţi miros de busuioc, să vezi bucuria grădinii după o ploaie mult aşteptată....sunt inepuizabile trăirile ce le poţi avea doar privindu-ţi grădina.
 Însă să revenim la subiect. Am descoperit de  ceva vreme (pe blogul preferat Dulce Casă)  PERMACULTURA şi m-am pus pe studiat. Mi s-a părut ceva inedit, e un altfel de grădinărit şi mi-a plăcut şi-am experimentat, m-a fascinat. Am stârnit zâmbete adeseori celor apropiaţi când mi-au văzut grădina, însă pe mine m-au bucurat tare mult experienţele mele permaculturale. Chiar dacă a venit pe lume în mijloc de vară Luca şi gradina a fost lăsată să se descurce singură pot spune că toamna a adus roade bogate de care mă bucur din plin în mijloc de iarnă. Bineînţeles că mai am multe de învăţat şi experimentat în acest domeniu dar am să mă pun pe treabă cum vine primăvara.
Mă înclin în faţa celor de la TEI   http://cartidintei.wordpress.com/   a căror muncă mi se pare extraordinară şi datorită lor am citit câteva cărţi despre permacultură.   Respecte!
Cu un search găsiţi o multitudine de informaţii despre acest subiect şi puteţi viziona filmuleţe interesante. Pe viitor am să imortalizez experinţele mele permaculturale (am facut-o mult prea puţin anul trecut), să ne bucurăm de magia grădinăritului şi în acest mediu virtual. Închei cu un citat ce mi-a plăcut tare mult din cartea Revoluţie într-un spic - Masanobu Fukuoka:
"Cerul sărută pământul prin ploaie, pământul sărută cerul prin flori".
Roşii adevărate printre flori




Floricica preferată

Dor de vară

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu