joi, 6 februarie 2014

Din lumea fabulei




Într-o zi, cumătra vulpe, fugi la vecina ei
Strigă cât o ține gura: nătăflețul de Grivei,
A pătruns la mine-n curte.
Ce dezastru! Florile mi s-au distrus
De când câinele-a pătruns.
Iar Grivei prinzând de veste,
Zice: Doamne, ce poveste!
Ce minciună gogonată                                 
De la vulpea cea șireată.
Vrea doar să-și ascundă vina
De când a furat găina.
Chiar de la stăpânul meu.
Nu-i nimic. Am s-o reclam chiar eu,                          
La judecătorul Leu.
Și s-o văd atunci vicleana,
Cum o să-și ascundă teama.
C-a mințit...și-un furtișag, din curtea mea,
S-o văd atunci, biata de ea!

Simțindu-se strâmtorată
Vulpea noastră, cea șireată,
Fuga, fuga la cățel
Agățându-se de el,
Nu te duce acum la Leu,
O fi vai de capul meu!
Grivei nici nu vrea s-audă:
- Nu-ți ajunge c-ai furat?
Mă faci de poveste-n sat
Că ți-am distrus grădina
Când tu mi-ai furat găina?

Și certându-se de zor.
Iată vine și-un cocor
Cu rol de mediator.
Dac-o reclami, ce folos?
Te alegi cumva c-un os?
Hai să facem altcumva
Beneficiezi și tu ceva
Poate vulpea s-o învăța
Văzând bunătatea ta.
Nu mergeți prin judecăți
Economisiți și niște plăți.
Stăm cu toți povestim
Și-o soluție găsim.
 S-au gândit, s-au sfătuit
Vulpea s-a scuzat un pic.
Va plăti îndoit găina,
Leul să nu-i afle vina
Grivei...lăsându-se-nduplecat
Au făcut cu toții pact:
Grivei plata pe găină va primi,
Vulpea nu va mai minți
Iar cocorul inimos
Bucuros că-i de folos
A zburat spre alte zări
Să mai ia din supări.

Și voi când aveți vreo ceartă
Nu mergeți la judecată
Căutați, vă rog, de zor
Poate găsiți vreun cocor
Cu rol de mediator.
Să vă-mpace, să vă-ndrume
Pacea să domnească-n lume.






Cu o fabulă m-am gândit să particip la provocarea campaniei Vorbim despre mediere? lansată de Blogal Initiative și să vă spun că la îndrumarea cocorului, personajele  din fabula mea s-au documentat atent despre mediere și aici  http://chinezu.eu/2014/02/04/medierea-ce-este-cum-functioneaza-si-pe-cine-ajuta/ 
Se pare că le-a fost de folos!

6 comentarii: