duminică, 2 august 2020

Vulpea, corbul și E-ON


Jocuri din copilarie » Corbul şi vulpea (fabulă)

Coana vulpe amorțită de atâta zapușală,
Se trânti pe o arătură
dar degeaba...
Tot  căldură.
Ce mă fac? zise vulpița, că de intru-n vizuină
Mă părlesc ca o găină.
Cum să fac un pic răcoare în distinsa-mi reședință?
Să pot savura în tihnă o friptană, o plăcintă.
Cugeta vulpea de zor
Și iată în al său zbor
Trece corbul sclipitor...
Vesel și deloc pleoștit de caldura de afară
Grăiește făra sfială:
Ce-i coniță Vulpișoară?
Cașcavalul nu fu bun
Pe canicula de acum?

- Distinse Corbișor...
Cașcavalul-i dus demult
Problema-i de altă natura
Nu mai pot, mor de căldură!

-Pardon,
N-ai auzit de E-ON?

- Mi-am plătit demult factura
Ce, mai tura, vura.

-Vulpeo, n-ai citit destul!
Nu știi nimic de E.ON Cool ?
Aer condiționat
Repede instalat
De tehnicieni vestiți
Pricepuți și chibzuiți.

-Văd, ești bine informat,
Dar cașcavalul... s-a gătat
Mă mai împrumuți nițel
Corbișor frumușel?

-Lasă, vulpeo, lingușala
Nu mai mușc iarăși momeala.
Fii cuminte, nu te zbate,
Chiar poți să plătești în rate
Mai faci și economii
De nu te ții de prostii.
Căci Inverter e tehnologia
In asta constă magia.

- Am să te ascult îndată
Corbișor fără de pată.
Văd că ești citit și știi,
Fabule și poezii
Informat și educat
Ia mai dă-ne încă un sfat!
Cu 113 lei,
Ce-am putea face cu ei?
Cum să ne mai răcorim
De arșiță să fugim.

- De 113 lei, cărți mi-aș cumpăra
Și în codru aș alerga
Apa rece de izvor
Mi-ar potoli al meu dor.
Dar și la o mică serată
Cu un tort de înghețată
Cu prietenii la o bere,
N-aș cheltui o avere.

- Distinse corbișor,
Pentru că ai fost bun învățător
Și deloc răzbunător
Te invit la-mea piscină
Și îți dau 113 lei
Ca să cumperi tot ce vrei.
Cu mulțumiri pentru sfat
Și iertare...
 pentru cașcavalul demult furat.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu