sâmbătă, 9 ianuarie 2016

Hoți de bombonici - surse de inspirație pentru mămici

          Pentru că am prin casă niște hoți de bombonici, mi-a venit în gând să-mi fac anul acesta bomboanele pentru brăduț, ca să stau și eu liniștită când își vor umple buzunarele și apoi burticile cu ispitele dulci. 

 Știu că a trecut Crăciunul, însă abia acum am prins un moment în care Moș Ene își face datoria cu ceata haiducească...

Bombonicile se pot face și cu alte ocazii, deci nu-i târziu... și mai ales că vorbim de un dulce sănatos.

Ingrediente:
  •  susan
  • cocos
  • ulei de cocos
  • miere
     Ingrediente puține, procedeu simplu: am râșnit susanul, precum și cocosul (căci nu era foarte mărunt)le-am amestecat, apoi am adăugat  uleiul de cocos  și mierea.  În ceea ce privește cantitățile, le-am adăugat după ochii și gust. Ideea era să pot forma bombonicile pe care ulterior le-am rostogolit prin cocos (de asta data nerâșnit). 
Susanul și cocosul le-am pus în proporție egală. Dacă vi se pare mai simandicos ca și ingredient uleiul de cocos, să știți că nu e chiar așa. Il găsiți pe la magazinele naturiste, are un pic de preț dar nu e nevoie de o cantitate mare în preparate. Cred că am adăugat vreo 3 linguri (însă am făcut o cantitate considerabilă de bobonici). L-am adăugat topit... pentru necunoscători uleiul se află în stare solidă până pe la 25 de grade...deci el ține legate bombonicile. 

Am învelit apoi bomboanele în folie alimentară, le-am lăsat să se lege și mai bine un piculeț în frigider, până le-am găsit haină de sărbătoare, să poată fi agățate pe brad. Rezultatul: niște bocceluțe ispititoare și pentru mari și pentru mici.



Unul din hoți
 Am mai încropit o variantă de bombonici cu caju și pudră de roșcove dar acestea n-au apucat să ajungă pe brăduț...ce-i drept, au fost mai puține.

Dacă v-au inspirat și pe voi, hoții mei, spor la treabă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu