marți, 8 iulie 2014

Fără conservanți: compoturi fericite, burtici și mai și!

Cherries, fresh cherries, water droplets, ripe cherries, red cherries
http://inhabitat.com/how-to-make-homemade-organic-cherry-tofu-popsicles/
    

     Cum s-au mai răsfățat cu razele de soare, năzdrăvanele vișine s-au gândit să-mi umple borcănelele pentru îndulcirea asprelor zile de iarnă  :).  Trebuie să mărturisesc că vișinele mele sunt printre cele fericite deoarece le lipsesc cu desăvârșire conservanții...și nu se supără deloc. Stau toată iarnă țanțoșe așteptând să fie cucerite de haiducii pofticioși.
     Secretul compoturilor fără conservanți mi-a fost destăinuit, în urmă cu vreo 5 ani, de cineva tare drag mie și trebuie să-i spun un MULȚUMESC din toată inimă.

    Rețeta de pregătire a compoturilor e tradițională (nu o s-o descriu) dar întotdeauna adaugăm un prieten vișinelor...și anume fabulosul, miraculosul hrean.
Horseradish Root
http://www.fitnessandfreebies.com/food/cooking/horseradish-cooking-tips.html
  Eu am adăugat câte o bucățică de rădacină de vreo 2-3 cm la un borcan de 800g și fiți pe pace, gustul nu se schimbă ci dimpotrivă, vișinele sunt mai ferme. Evident că putem împrieteni și alte fructe cu hreanul și rezultatul este garantat.

Gospodinelor, spor la treabă!

2 comentarii:

  1. ati incercat sa faceti compoturi si fara zahar? noi ne gandeam sa incercam anul asta, dar parca tot ezit. Paula

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am incercat si parca imi vine greu sa nu adaug deloc...daca te incumeti sa-mi dai de stire!

      Ștergere